اسباب بازی لگو Lego چیست؟ + تاریخچه شرکت لگو

شرکت لگو

به احتمال زیاد همه شما در دوران کودکی با این اسباب بازی ها سر و کار داشته اید. لگو همان آجر های پلاستکی محبوبی است که با در کنار هم قرار دادن آن ها شکل های مختلفی را می ساختید. سال هاست که این اسباب بازی مورد استفاده کودکان قرار دارد و نسل های زیادی با آن ها خاطره دارند. این اسباب بازی ها به حدی محبوب و دوست داشتنی هستند که تمام افراد در سنین مختلف به بازی کردن با آن ها علاقه مند هستند. شاید برای شما هم جذاب باشد که اطلاعاتی درباره تاریخچه اسباب بازی لگو به دست آورید و بدانید که لگو چیست؟ از این رو در ادامه این مقاله با بارلی توی همراه باشید تا به عنوان مرجع اصلی خرید لگو در کشور، شما را با تاریخچه برند لگو و اسباب بازی های ساختنی آن آشنا کنیم.

لگو چیست

لگو lego چیست؟

گمان نمی کنم کسی باشد که نداند اسباب بازی لگو چیست؟ مطمئنا همه شما با این اسباب بازی ها از زمان کودکی خود آشنا شده اید. حتی اگر درباره شرکت lego هم اطلاعاتی ندارید، باز هم ممکن است بارها با اسباب بازی های آن شکل های مختلفی ساخته باشید. اما به طور کلی برای اینکه بدانید لگو چیست باید بگویم که اسباب بازی لگو قطعات پلاستکی هستند که می توانید آن ها را به شکل آجر بر روی هم قرار دهید؛ از این رو می توانید هر شکلی را که در نظر دارید با آن ها بسازید.

لگو از جمله اسباب بازی های مورد علاقه کودکان به شمار می رود، به گونه ای که تمامی کودکان در دنیا طرفدار آن ها هستند. اگر تاریخچه شرکت لگو را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که در طی سال های بسیار این برند همواره برندی محبوب و پر طرفدار بوده و هست. این قطعات کوچک رنگی که جذابیت زیادی را برای کودکان دارند، علاوه بر جنبه سرگرمی می توانند در بالا بردن خلاقیت کودک و آموزش او نیز موثر باشند.

در واقع کودک هنگام بازی با وصل کردن قطعات و جدا سازی آن ها به طور مکرر مهارت های زیادی را آموزش می بیند. به علت کارایی بالا و فواید زیادی که این اسباب بازی برای کودکان به همراه دارد، آن را یک بازی کامل و سودمند می دانند.

اسباب بازی لگو چیه

تاریخچه اسباب بازی لگو

اکنون که متوجه شدید لگو چیست بهتر است در مورد داستان شرکت لگو هم مطالبی را بدانید. شاید برای شما جالب باشد که این شرکت در ابتدا فعالیت خود را چگونه آغاز کرده است و در طول زمان چطور توانسته به عنوان برندی محبوب شناخته شود.

آقای اوله کیرک کریستیانسن مخترع و سازنده لگو می باشد و در سال 1932 شرکت لگو را در دانمارک تاسیس کرد. اکنون شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که lego یعنی چه؟ در زبان دانمارکی leg به معنای بازی و godt هم به معنای خوب است که این کلمه را با استفاده از آن ها به وجود آورده اند، در واقع lego از ترکیب دو کلمه دانمارکی تشکیل شده است و معنای خوب بازی کردن را دارد.

اوله کیرک کریستیانسن از سال 1919 به کار ساخت و ساز درب و پنجره برای ساختمان های چوبی مشغول بود. در سال 1932 به دلایل مشکلات اقتصادی و شرایط نامناسب مالی، شرکت او دچار بحران شد و اوضاع شرکتش بسیار به هم ریخته بود؛ به همین دلیل آقای اوله کیرک کریستیانسن تصمیم گرفت برای بهتر کردن شرایط، عروسک هایی را از چوب بسازد و آن ها را به فروش برساند. در واقع می توان گفت که تاریخچه شرکت لگو از همین زمان آغاز می شود. او پس از آن شروع به ساختن اسباب بازی های بسیاری کرد. این اسباب بازی ها همان لگو های امروزی بودند که از جنس چوب ساخته می شدند و اکثرا در شکل های هواپیما، ماشین و… عرضه می شدند.

شرکت لگو

پس از مدتی آقای اوله کیرک کریستیانسن به این فکر افتاد که نام مناسبی را برای شرکت خود انتخاب نماید و در نهایت با هم فکری سایر همکاران نام لگو را برای این شرکت انتخاب کردند. از آن جایی که بنیانگذار گروه لگو به مرغوبیت و کیفیت اسباب بازی های خود بسیار اهمیت می داد، برای ساخت آن ها بهترین چوب ها را هم تهیه می کرد.

با توجه به کیفیت و جذابیت محصولات شرکت اسباب بازی لگو، زمانی که اکثر مردم با این اسباب بازی آشنا شدند و فهمیدند لگو چیست، میزان خرید از شرکت افزایش پیدا کرد و این روند افزایشی ادامه داشت. در تاریخچه شرکت لگو در زمان جنگ جهانی هم مشخص است که این اسباب بازی ها حتی در آن شرایط هم طرفداران خود را از دست ندادند و تعداد آن ها هر روزه بیشتر هم می شدند.

همان طور که گفتیم برند اسباب بازی لگو برای ساخت وسایل بازی از چوب استفاده می کرد. این روند به همین صورت ادامه داشت تا اینکه مدیریت شرکت لگو در سال 1947 تصمیم به استفاده از پلاستیک به جای چوب برای ساخت اسباب بازی ها گرفت. اسباب بازی های لگویی که در آن زمان از پلاستیک ساخته شدند و در بازار به فروش می رسیدند با چیزی که امروزه در بازار می بینید، متفاوت بودند.

تاریخچه شرکت لگو

با فوت اوله کیرک کریستیانسن در سال 1958 فعالیت شرکت لگو با مدیریت پسرش ادامه پیدا کرد. سال 1960 بود که به یکباره کارخانه اسباب بازی لگو آتش گرفت. از آن جا که هنوز نیمی از اسباب بازی های موجود در کارخانه چوبی بودند، وسعت آتش بیشتر شد و آتش سوزی خسارات زیادی را به شرکت وارد کرد. پس از این حادثه شرکت لگو برای تولید تمام اسباب بازی های خود از پلاستیک استفاده نمود. اما در همین سال ها بود که افراد بیشتری برند لگو را در کشور های دیگر می شناختند. این برند در جهان محبوبیت زیادی را به دست آورد و محصولات آن در کشور های فرانسه، آلمان، سوئد، بریتانیا و… به فروش می رسید.

بعد ها شرکت اسباب بازی لگو قطعات و وسایل بیشتری را برای بازی در اختیار کودکان قرار داد. این شرکت آجر های پلاستیکی بزرگ تری را هم تولید نمود تا برای خردسالان هم قابل استفاده باشد. به مرور بسته های جذاب تری از لگو با مدل های دوست داشتنی برای کودکان مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دریایی، قلعه و… روانه بازار شدند. مردم جهان پس از این که فهمیدند لگو چیست، از بازی با آن لذت بردند و خاطرات خوشی را برای خود با آن ها رقم زدند.

حتما بخوانید:  چطور با لگو بازی کنیم | آموزش بازی با لگو

تاریخچه ساخت لگو

چند نکته جذاب در مورد لگو

اسباب بازی لگو از ابتدای تولید تا به کنون مراحل زیادی را طی کرده است و در طول سالیان دراز به علت ویژگی های خوبی که دارد، نظر افراد زیادی را به خود جلب نموده است. درباره این قطعات کوچک نکاتی وجود دارد که دانستن آن ها بر جذابیت لگو می افزاید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

– به ازای هر یک نفر، 62 قطعه آجر پلاستیکی لگو موجود است.

– لگو در کشور آلمان به عنوان اولین اسباب بازی شناخته می شود.

– تولیدات سالیانه شرکت اسباب بازی لگو حدودا شامل 20 میلیارد قطعه می شود.

– در هر یک ثانیه؛ به اندازه 7 پکیج لگو به فروش می رسد.

همه چیز درباره لگو

آشنایی با محصولات و خدمات برند لگو

همان طور که گفتیم برند لگو از جمله برند های پرطرفدار در سراسر جهان است که علاوه بر آجر های پلاستیکیِ لگو، محصولات دیگری نیز در بازار عرضه می کند. فیلم ها، بازی ها، شخصیت های مختلف، پارک موضوعی لگولند و… از جمله این محصولات هستند که در ادامه برخی از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

پارک های لگولند

اگر می خواهید بدانید شرکت لگو چه محصولاتی دارد، بهتر است با یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین خدمات این شرکت آشنا شوید. سرزمین لگویی یا همان پارک های لگولند که امروزه در کشور های زیادی برپا شده است، یک مکان زیبا و خارق العاده محسوب می شود که نظر افراد مختلف را به خود جلب می کند. اولین پارک لگولند در دانمارک در سال 1968 راه اندازی شد.

پس از آن در سال های بعد شاهد ساخت پارک های لگولند در کشور های انگلیس، آلمان، ژاپن، امارات، مالزی و… بودیم. هم اکنون هم در بسیاری از کشور های دیگر نیز این پارک ها در حال تاسیس هستند. این پارک ها برای کودکان و حتی بزرگسالان لذتبخش است و یک روز خاطره انگیز را برای آن ها به وجود می آورد.

شرکت لگو در دانمارک

فیلم های لگویی

از دیگر محصولات شرکت لگو، فیلم های لگویی هستند. این فیلم های آجری یا همان لگویی را با توجه به شخصیت های لگویی ساخته شده توسط شرکت لگو در دانمارک می سازند. انیمیشن ها یا فیلم های لگویی را بعد از این که فهمیدید لگو چیست و بازی لگو چطور است بهتر درک خواهید کرد و برای شما جذابیت بیشتری هم خواهند داشت.

با نگاهی دقیق به تاریخچه برند لگو متوجه می شوید که این فیلم های لگویی در سال 1970 هم ساخته شده اند اما شروع جدی ساخت فیلم های لگویی به صورت حرفه ای تر از سال 2000 آغاز شد که با استفاده از شخصیت های مختلف لگو، انیمیشن های های جذاب لگویی را آماده نمودند. از جمله انیمیشن های لگویی محبوب در این زمینه می توان لگو نینجاگو، لگو بتمن، لگو انتقام جویان و لگو جنگ ستارگان را نام برد.

فیلم های لگویی

شخصیت ها و مینی فیگور های لگو

شرکت lego نه تنها آجر های پلاستیکی را تولید می کند، بلکه برای هیجان بیشتر این اسباب بازی ها، اقدام به تولید آدمک های کوچکی با ظاهر زیبا و خوشایند برای کودکان کرده است. مشاهده این آدمک ها (مینی فیگور ها) در بسته های بازی لگو، اشتیاق بیشتری را در کودکان ایجاد می کند و بازی با لگو ها برای آن ها لذت بخش تر می شود.

شخصیت های این مینی فیگور های جذاب که برای کودکان ساخته می شوند معمولا از بین قهرمانان محبوب فیلم ها و انیمیشن های کودکانه می باشد. همچنین آدمک های کوچکی که در بسته های لگو قرار داده می شوند، بسیار سبک هستند؛ زیرا برای ساخت آنها مواد پلاستیک استفاده می شود.

لگو های آموزشی

زمانی که نوه اوله کیرک کریستیانسن مدیر شرکت لگو شد، برنامه های جدیدی برای این شرکت در دست اقدام قرار گرفتند. یکی از کار هایی که قرار شد به عنوان ایده جدید آن را مد نظر داشته باشند، آموزشی کردن اسباب بازی ها بود. آنها متوجه شدند که با استفاده از لگو ها می توانند چیز های بیشتری را یاد بگیرند. چرا که آموزش های همراه با وسایل سرگرمی و بازی مانند لگو، بهتر در ذهن کودکان جا می گیرند و درک آنها برای کودکان راحت تر می تواند باشد.

برند لگو اسباب بازی

برنامه های آینده شرکت لگو lego

با توجه به این که تولیدات شرکت اسباب بازی لگو بسیار زیاد است و برای تولید محصولات خود، میزان زیادی پلاستیک را مورد استفاده قرار می دهد، می تواند برای طبیعت و محیط زیست خطراتی را به دنبال داشته باشد. در برنامه های این شرکت برای آینده تولید محصولات با استفاده از نوعی پلاستیک جدید وجود دارد که برای محیط زیست زیانی نخواهند داشت. مطابق صحبت های مدیران شرکت لگو، این اتفاق تا سال 2030 عملی می شود.

این شرکت در حال حاضر برای پایین آوردن میزان زباله های ناشی از بسته بندی لگو سعی دارد تا با به کارگیری روش های مختلف این مشکل را حل کند. از آن جا که کودکان و استفاده کنندگان از این اسباب بازی می دانند لگو از چه چیزی ساخته می شود، درخواست های بسیاری برای محافظت از محیط زیست به این شرکت ارسال کرده اند؛ به همین خاطر با توجه به تاریخچه برند لگو که همیشه اهمیت زیادی برای مشتریان خود قائل بوده است، به این مورد اهمیت نشان داده اند.

شرکت اسباب بازی لگو برای این که میزان زباله های اسباب بازی هایش کم تر شود، یک سرویس با نام lego replay را ایجاد نموده است. کسانی که قصد دور انداختن این اسباب بازی ها را دارند و دیگر به آن ها نیازی ندارند، می توانند از این طریق به جای دور انداختن لگو آن را به افراد دیگر هدیه دهند. این موضوع اکنون در ایالات متحده آمریکا و کانادا انجام می شود.

حتما بخوانید:  راهنمای خرید لگو | آموزش خرید لگو

داستان شرکت لگو

سن مناسب برای استفاده از اسباب بازی های لگو

گاهی سن کودک به حدی رسیده است که به خوبی اطلاع دارد لگو چیست و کاملا از توانایی استفاده از آن برخوردار است. به طور کلی این شرکت اسباب بازی مدل های زیادی از لگو را تولید و به بازار عرضه می کند؛ بنابراین برای تمامی کودکان در هر سنی می توان مدل مناسبی را پیدا کرد و در اختیار آن ها قرار داد. یک کودک با سن پایین اصولا باید با لگو هایی با اندازه بزرگ بازی کند. لگو های کوچک می تواند به علت داشتن احتمال بلعیدن برای کودکان خردسال خطرناک باشد.

کودکان در سن کم توانایی زیادی برای بازی با قطعات کوچک را ندارند و جداکردن لگو یا اتصال آن می تواند برای آنان کار سختی باشد. با بالا رفتن سن کودک توانایی او بیشتر می شود و قادر خواهد بود که از قطعات کوچک تر و مدل های پیچیده تر هم استفاده کند.

بنیانگذار گروه لگو

اسباب بازی های لگو چه مزایایی دارند؟

بعد از کسبِ اطلاعات کاملی در مورد اینکه لگو چیست، می توان به این مورد اشاره کرد که این بازی می تواند نقش مهمی در زندگی کودکان شما داشته باشد. آشنایی با مزیت های این بازی اشتیاق شما و کودکانتان را برای تهیه و استفاده از این اسباب بازی افزایش می دهد. در ادامه برخی از مزایای اسباب بازی های لگو را برای شما نام می بریم:

lego یعنی چه

– استفاده از اسباب بازی لگو در افزایش توانایی ها و مهارت های کودک در زمینه های مختلف که می تواند موجب پیشرفت و موفقیت او شود، موثر است.

– این بازی به رشد فکری کودک کمک می کند و هوش و استعداد او را افزایش می دهد. با این اسباب بازی ها کودک قدرت تفکر و تجسم خود را تقویت می کند؛ همچنین به دلیل درگیر شدن مغر او با مسائل مختلف هوش ریاضی او هم افزایش می یابد.

– کودک با انجام بازی های مختلف با لگو مسائل بسیاری را آموزش می بیند. در واقع شاید کودک نتواند با این بازی برج سازی را یاد بگیرد، اما نکات مهمی را برای محکم سازی سازه ها خواهد آموخت. علاوه بر این استفاده از بازی لگو اعتماد به نفس کودک را هم تقویت می کند.

– کودکان هنگام بازی با این قطعات در شرایط هیجان انگیری قرار می گیرند و با وضعیت های مختلفی روبرو می شوند. در این مواقع کودک یاد می گیرد که چطور این مسائل پیش آمده را حل کند.

– جابه جایی، اتصال و جداکردن قطعات توانایی حرکتی کودکان را بهبود می بخشد و به رشد آن ها کمک خواهد کرد.

لگو به پیشرفت چه مهارت هایی کمک می کند؟

همان طور که برای شما گفتیم مزایای بازی با لگو چیست و چه فوایدی دارد، در ادامه خواهیم گفت که این بازی چه مهارت هایی را در افراد به وجود می آورد یا سبب تقویت آن ها می شود. در زیر به تعدادی از مهارت هایی که کودکان می توانند با لگو ها کسب کنند، اشاره خواهیم داشت:

– مهارت تجسم سه بعدی در کودک افزایش می یابد.

– با این بازی کودک بهتر می تواند از پس حل مسائل بر آید.

– کودک برنامه ریزی و مدیریت را خواهد آموخت.

– مهارت های مربوط به ارتباط و تعامل در کودک رشد می کند.

– میزان خلاقیت و شکل گیری ایده های جدید در ذهن کودک بیشتر می شود.

– توانایی های حرکتی و مهارت های بدنی تقویت خواهند شد.

بازی لگو چیه

– با خلق اشکال جدید در حین بازی، کودک در تصورات خود ماجرا های مختلفی را تجسم می کند و قدرت تخیل او تقویت می شود. این مورد می تواند بر روی قدرت بیان او هم اثرات مثبتی داشته باشد.

– شناسایی رنگ ها در بازی کردن با لگو های دارای رنگ های متفاوت از دیگر مهارت هایی است که تقویت می شود.

– کودکان در انجام این بازی استرسی برای خراب کردن اشکالی که ساخته اند، ندارند و به راحتی در صورت تغییر نظر می توانند یک سازه جدید ایجاد کنند. این ویژگی در بازی لگو، نوآوری و خلاقیت کودکان را رشد می دهد و به تقویت آن ها کمک می کند.

– گاهی کودکان به صورت چند نفره از این وسیله بازی استفاده می کنند و با همکاری هم اشکال مختلفی را می سازند. این کار موجب می شود که کودکان توانایی انجام کار های گروهی را در خود افزایش دهند. علاوه بر آن برقراری ارتباط اجتماعی هم از دیگر مهارت هایی است که یاد می گیرند.

جمع بندی

ما در این مطلب سعی کردیم توضیحاتی در مورد این که لگو چیست بیان کنیم و همه چیز درباره لگو را مطرح نماییم. این اسباب بازی معروف را اکثر مردم جهان می شناسند و با آنها خاطراتی شیرینی را دارند. استفاده از این اسباب بازی ها می تواند برای کودکان شما بسیار مفید باشد و این یک نکته مهم به شمار می رود.

برخی از سوالات متداول

آیا بازی با اسباب بازی لگو، محدودیت سنی دارد؟

خیر برای بازی با این اسباب بازی ها هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. برای کودکان کم سن و سال بهتر است از لگو هایی با قطعات بزرگتر استفاده نمایید.

چرا اسباب بازی های لگو را باید انتخاب کنم؟

این اسباب بازی ها می توانند مزایای زیادی برای کودکان داشته باشند و علاوه بر سرگرم کردن آن ها مهارت های بسیاری را هم به کودکان خواهند آموخت.

آیا برای خرید لگو توجه به سن کودک اهمیت دارد؟

بله، مدل های مختلفی از لگو در بازار وجود دارد که باید با در نظر داشتن سن فرزند خود، مورد مناسب را برای او انتخاب نمایید.

محصولات شرکت لگو شامل چه مواردی می شود؟

شرکت اسباب بازی لگو علاوه بر ساخت قطعات آجری پلاستیکی محصولات دیگری هم مانند آدمک ها یا فیلم و انیمیشن های لگویی را ارائه می کند و در برخی از کشور ها پارک های لگویی را نیز تاسیس کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.