راهنمای خرید لگو | آموزش خرید لگو

راهنمای خرید لگو

برای خرید هر وسیله ای شما باید در خصوص آن وسیله و انواع و ویژگی های آن اطلاعات کافی داشته باشید. به عبارتی داشتن یک راهنمای خرید به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید. لگو نیز از جمله محصولاتی است که باید برای خرید آن یک راهنمای کامل در اختیار داشته باشید تا بتوانید یک محصول ایده‌آل را برای فرزندان خود تهیه نمایید.

اگر شما هم به تازگی با لگو آشنا شده اید و به دنبال یک آموزش خرید لگو یا راهنمای خرید لگو هستید، تا انتهای این مطلب با بارلی توی همراه باشید تا بهترین راهنمای خرید لگو را در اختیار شما قرار دهیم.

لگو چیست؟

لگو در زبان لاتین به معنی کنار هم قرار دادن و در زبان ایتالیایی به معنی متصل کردن به یکدیگر است. با شنیدن نام لگو در ذهن ما تکه های رنگی پلاستیکی نقش می بندند که با قرار دادن آن ها در کنار هم اجسام مختلفی به وجود می آیند. لگو ها در دسته بازی های فکری برای کودکان قرار دارند و کودکان با استفاده از آن ها می توانند اشکال مختلفی را بسازند.

اگر به دنبال خرید اسباب بازی لگو هستید؛ باید بدانید که توجه به راهنمای خرید لگو به شما کمک می کند تا بتوانید یک لگو متناسب با روحیات فرزندان تان خریداری کنید؛ چراکه امروزه این محصولات در مدل های مختلف و بر اساس جنسیت کودکان طراحی می شوند.

مواد اولیه ساخت لگو چیست؟

حتما به این موضوع فکر کرده اید که اسباب بازی های لگو از چه جنسی هستند و از چه موادی ساخته می شوند؟! یا اینکه آیا این مواد برای کودکان شما بی ضرر است یا خیر؟ در این خصوص باید بگوییم که لگو ها معمولا از پلاستیک ABS ساخته می شوند. این نوع پلاستیک به کار رفته برای ساخت لگو ها یکی از بهترین و گران قیمت ترین پلاستیک های موجود است.

این پلاستیک فاقد هیچ گونه مواد شیمیایی بیسفنول A است. این یعنی استفاده از این محصولات برای کودکان ضرری نخواهد داشت. بیسفنول آ یک نوع ماده شیمیایی است که در صورت ورود به بدن می تواند باعث اختلال در غدد درون ریز شود؛ بنابراین در خرید لگو توجه کنید که برای ساخت آنها از پلاستیک ABS استفاده شده باشد که فاقد این ماده شیمیایی می باشد.

نوع دیگری از لگو ها نیز وجود دارد که از سایر مواد نظیر پلی کربنات تولید می شوند. البته باید گفت که پلی کربنات معمولا برای شفاف سازی آجرهای لگو مورد استفاده قرار می گیرد.

بیسفنول آ

نکاتی درباره خرید لگو برای کودکان

در ابتدای این مطلب به شما گفتیم که لگو چیست و از چه موادی ساخته می شود. حال باید به سراغ نکاتی برویم که باید در زمان خرید لگو به آن توجه داشته باشید. ما در ادامه مهم ترین نکات برای خرید لگو را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید یک لگو ایده آل را برای کودکان خود خریداری کنید.

توجه به سن

یکی از مهم ترین نکاتی که در آموزش خرید لگو به افراد گفته می شود، توجه به سن کودک است. با این که کودکان در هر سنی می توانند با لگو ها بازی کنند، اما تولید کنندگان برای هر رده سنی لگو های خاصی را طراحی کرده اند. به عنوان مثال لگو هایی که برای کودکان دو ساله ساخته شده اند با لگو هایی که برای کودکان 7 ساله تولید شده اند کاملا متفاوت هستند.

هر لگویی برای رده سنی خاصی جذابیت خواهد داشت. برای ساخت لگو های کودکان کم سن تر معمولا از سبک کلاسیک استفاده می کنند. در این لگو ها هدف خاصی تعیین نشده و قرار نیست با چیدن لگو ها اشکال خاصی ایجاد شود. برای کودکان در این سن معمولا لگو ها رنگ های شاد دارند و رنگ آجرها محدود تر است.

حتما بخوانید:  چرا لگو گران است؟ | عوامل موثر در بالا بودن قیمت لگو ها

این درحالی است که برای تولید لگو های کودکان بزرگ تر، تنوع رنگ آجرها بیشتر شده و لگو ها معمولا حالت داستانی دارند؛ یعنی کودک با هدف خاصی آن را در کنار هم قرار می دهد. بنابراین شما باید لگوی مناسب سن کودک خود را خریداری کنید.

چگونه لگو بخریم

جنسیت

یکی دیگر از نکات مهمی که در خرید لگو باید به آن توجه شود، موضوع جنسیت است. البته این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که شما بخواهید لگو هایی دارای هدف و مضمون را خریداری کنید. این بدان معناست که برای پسران داستان های مخصوص آن ها و برای دختران داستان های مخصوص آن ها طراحی شده است.

برای مثال لگو هایی نظیر لگو بتمن برای پسران طراحی شده اند و لگو هایی مانند لگو فرندز که دارای رنگ های صورتی هستند و موضوعات آن ها اکثرا روابط دوستانه و مسائل دخترانه است، مخصوص دختران طراحی می شوند. اگر قصد خرید لگو پسرانه یا خرید لگو دخترانه را دارید می توانید از طریق وبسایت بارلی توی و با انتخاب از بین مدل های متنوعی که در سایت موجود است، خریدتان را انجام دهید.

توجه به تجربه کودک در بازی لگو

این مورد به این معنی است که شما باید قبل از این که از خود بپرسید چگونه لگو بخرم؟ باید به این فکر کنید که آیا کودک شما قبلا با لگو بازی کرده یا خیر؛ اگر او در این زمینه تجربه داشته باشد، بهتر می توانید لگوی مورد نیاز و مطابق سلیقه او را پیدا کنید. به علاوه تجربه او به شما کمک می کند تا لگویی را مناسب سطح او بخرید و یک لگوی ساده و ابتدایی را برایش انتخاب نکنید.

در غیر این صورت اگر کودک شما تا به حال با لگو بازی نکرده و با اسباب بازی های لگو آشنا نیست باید برای او لگو هایی را بخرید که ساده و ابتدایی باشند تا او بتواند به مرور سطح خود را ارتقا دهد.

آموزش خرید لگو

توانایی و مهارت کودک

توجه به مهارت ها و توانایی های کودک یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در زمان خرید لگو به آن توجه داشت. همان طور که می دانید کودکان بسیار متفاوت هستند و گاهی پیش می آید که یک کودک نسبت به کودک هم سن خود درک و مهارت بیشتری داشته باشد. در واقع توانایی و مهارت هر کدام از آن ها متفاوت است و برخی از آن ها نمی توانند روی جزئیات برخی بازی ها تمرکز داشته باشند.

بدین منظور باید به این موضوع توجه کنید و در هنگام خرید لگو برای فرزند خود سعی کنید لگویی را انتخاب کنید که کمی بالاتر از مهارت و توانایی های او باشد تا او بتواند برای ساخت لگو و رسیدن به هدف مورد نظر، تمرکز و تلاش داشته باشد. البته لگوی او نباید به اندازه ای سخت باشد که نتواند آن را بسازد و از آن فرار کند. خرید لگوی مناسب بر اساس توانایی های کودک به او کمک می کند تا بتواند حافظه خود را تقویت نماید.

علاقه کودک

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم برخی از لگو ها دارای هدف و مضمون خاصی هستند. شناخت علایق کودک خود در این زمینه می تواند به شما کمک کند تا بتوانید لگویی را مناسب با نظر و سلیقه او خریداری کنید.

لگو های کلاسیک معمولا هیچ داستان خاصی ندارند و کودک شما می تواند اشکال مختلف و عجیب غریبی بسازد. این در حالی است که نوع دیگری از لگو ها نقشه دارند. این یعنی لگو باید به گونه ای ساخته شود تا بتوان به هدف مورد نظر رسید. این هدف می تواند یک ربات، یک ساختمان یا یک ماشین یا هر چیز دیگری باشد. بنابراین اگر کودک شما به اینگونه موارد علاقه دارد لگو هایی را با این داستان برای او خریداری کنید.

راهنمای خرید لگو

تعداد افرادی که با لگو بازی می کنند

یکی از مسائل مهم که در خرید لگو کمتر به آن توجه می شود، تعداد افراد بازی کننده با آن است. با توجه به این که لگو یکی از بازی های فکری برای کودکان به شمار می رود، بنابراین بازی کردن با آن نیاز به دقت و تمرکز دارد. به همین علت برخی از کودکان تمایل دارند تا این بازی را در خلوت انجام دهند و به بازی گروهی علاقه زیادی ندارند.

حتما بخوانید:  لگو لند چیست؟ + معرفی بهترین پارک های لگو لند در جهان

برخی لگو ها مانند لگو های کلاسیک دارای تعداد بیشتری از آجر هستند، به همین علت کودکان به صورت گروهی می توانند سازه های مختلف را بسازند. به علاوه لگو هایی مانند لگو های مسابقه اتومبیل رانی یا لگوی شبیه به این مورد نیز به گونه ای طراحی شده است تا کودکان بتوانند به صورت گروهی با آن بازی کنند.

راهنمای خرید لگوی ارزان

بسیاری از افراد زمانی که در فکر خرید لگو هستند اغلب به دنبال خرید لگو هایی ارزان هستند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که نمی خواهید برای خرید لگو هزینه زیادی پرداخت کنید باید بدانید که توجه به برخی نکات به شما کمک می کند تا بتوانید یک لگوی کاربردی و ارزان قیمت تهیه کنید و بتوانید هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش دهید. ما در ادامه برخی نکات برای خرید لگوی ارزان را بیان می کنیم:

چگونه لگو بخریم 2

– لازم نیست حتما بهترین برند اورجینال لگو را بخرید. خرید نمونه های چینی با قیمت ارزان تر می تواند نیاز کودک شما را رفع کند.

– مجموعه های کوچک تر را انتخاب کنید. هر چقدر لگوی انتخابی شما بزرگ تر و پیچیده تر باشد، به تبع قیمت آن نیز افزایش می یابد؛ بنابراین در صورتی که علایق، سلیقه، توانایی و مهارت های کودک خود را نمی شناسید برای او لگو های کوچک تر و ساده تر بخرید تا مجبور نباشید هزینه بیشتری صرف کنید.

– لگو ها را از فروشگاه هایی خریداری کنید که آن را با قیمت مناسب تر ارائه می دهند.

– لگو هایی را خریداری کنید که متناسب با سن فرزند شما باشد. خرید لگو هایی که مناسب سن او نیست باعث می شود تا بعد از مدتی کودک شما نیاز به خرید لگوی جدیدی را داشته باشد.

قیمت لگو

یکی از مهم ترین مسائلی که والدین در هنگام خرید لگو به آن توجه دارند، قیمت این محصولات است. در این خصوص باید بگوییم که نمی توان برای لگو ها قیمت مشخصی ارائه داد؛ چراکه لگو ها در انواع و ابعاد مختلف ساخته می شوند و هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند و به همین علت هر یک از آن ها با قیمت متفاوتی به بازار عرضه می شوند.

آموزش خرید لگو

جمع بندی

لگو ها بازی های فکری بسیار جذابی برای کودکان هستند و شما باید برای خرید لگو بر اساس راهنمای خرید لگو که برایتان توضیح داده شد عمل کنید تا بتوانید یک لگوی مناسب را برای فرزند خود خریداری کنید. ما در این مطالب سعی کردیم راهنمای کاملی برای خرید لگو در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید یک لگوی متناسب با سلیقه فرزندتان را برای او تهیه نمایید.

سوالات متداول

برای خرید لگو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید لگو برای کودکان باید به مواردی همچون سن آن ها، جنسیت، مهارت ها و توانایی ها، تجربه قبلی او، علایق او و… توجه کنید.

قیمت لگو چقدر است؟

لگو ها در مدل های مختلفی و با ابعاد و اندازه های متفاوتی ساخته و عرضه می شوند، بنابراین هر یک از آن ها قیمت متفاوتی دارند.

لگو از چه موادی ساخته شده است؟

لگو ها را معمولا از پلاستیک ABS می سازند. این پلاستیک یکی از بهترین و باکیفیت ترین پلاستیک ها است که فاقد مواد شیمیایی بوده و برای کودکان ضرر ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.