روش های تشخیص لگو اصل و تقلبی | فرق لگو اصل و تقلبی چیست؟

تشخیص لگو اصل و تقلبی

لگو یکی از انواع اسباب بازی ‌هایی است که کمک بسیار زیادی به تقویت حافظه افراد می‌ کند. این اسباب بازی در ابتدا برای کودکان تولید و به بازار عرضه شد، اما اکنون به دلیل محبوبیت بالا، اسباب بازی لگو برای سنین مختلفی تولید می ‌شود. با توجه به محبوبیت بالای اسباب بازی لگو بین تمام سنین به خصوص کودکان و نوجوانان، امروزه شرکت ‌های بسیاری این محصول را تولید می ‌کنند. به همین دلیل قبل از خرید لگو ابتدا باید راه های تشخیص لگو اصل و تقلبی را به خوبی بدانید. ما در این مطلب از وبلاگ بارلی توی تصمیم داریم فرق لگو اصل و تقلبی را به شما توضیح دهیم. همراه بارلی توی باشید!

خرید لگوی اصل چه اهمیتی دارد؟

امروزه انواع مختلفی از اسباب بازی ‌های ساختنی لگو در مدل ‌های مختلف تولید شده است و شما به عنوان والدین کودک خود می ‌توانید بر اساس جنسیت فرزند خودتان یک لگو پسرانه یا لگو دخترانه مناسب را بر اساس مدل های متنوع موجود در بازار برای او تهیه کنید. این اسباب بازی‌ ها برای تمامی سنین مناسب هستند، چرا که برای هر محدوده سنی از کودکان گرفته تا بزرگسالان لگو های ساختنی مخصوص تولید و عرضه می شود.

اسباب بازی لگو مزایا و فواید زیادی برای روح و روان فرزند شما دارد و فقط یک بازی برای سرگرم کردن کودک نیست. شما می توانید با خرید لگو پسرانه یا خرید لگو دخترانه، فرزند خود را ساعت ها سرگرم کرده و به پرورش روح و جسم او کمک کنید. همچنین می توانید استعداد‌های کودک خود را کشف کرده و ساعت ها در کنار آن ‌ها وقت بگذرانید.

فرق لگو اصل و تقلبی

اما چیزی که باید بدانید این است که برای بهره مندی از این فواید، لازم است تا یک لگو اصل را برای او خریداری نمایید. سوال اینجاست که آیا واقعا خرید لگو اصل تا این اندازه روی کیفیت و مزایای این اسباب بازی تاثیر می گذارد؟ اصلا چرا وقتی لگوهای ارزان قیمت تر وجود دارند باید به سراغ مدل های اصل این اسباب بازی برویم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که سازندگان لگوهای فیک به هیچ عنوان این اسباب بازی ها را به صورت استاندارد و اصولی تولید نمی کنند، در حالی که لگو های اصل از کیفیت ساخت بی نظیری برخوردار هستند. این لگوها از بهترین متریال و مواد اولیه ساخته شده اند و بسیار بادوام هستند، به طوری که فرزند شما تا سال های سال می تواند از این لگوها استفاده کند. همچنین مواد شیمیایی مورد استفاده برای تهیه این لگوها هیچگونه آسیبی به فرزند شما وارد نمی کند و برای سلامتی او مضر نیست.

حتما بخوانید:  فواید بازی با لگو برای کودکان | مزایای بازی لگو چیست؟

راه های تشخیص لگو اصل و تقلبی

از دیگر دلایل اهمیت خرید لگوی اصل این است که این محصولات از تنوع بسیار بالاتری برخوردارند و فرزند شما می تواند سازه های خلاقانه و جذابی را با آن ها بسازد. در حالیکه لگوهای فیک معمولا دارای مدل های تکراری هستند و کمک چندانی به رشد خلاقیت کودک نخواهند کرد. از طرفی اتصال و جدا کردن قطعات لگوی اصل بسیار ساده است و فرزندتان در حین بازی اذیت نمی شود.

با توجه به این توضیحات، اکنون به این سوال می رسیم که چرا وقتی لگو های با کیفیت و اصل برای خرید وجود دارد باید لذت داشتن آن را از کودک خود بگیرید و او را از فواید این بازی محروم کنید؟! اگر متوجه اهمیت خرید لگو اصل شده اید، در بخش های بعدی در خصوص نحوه تشخیص لگو اصل و تقلبی با شما صحبت خواهیم کرد.

شیوه نامه تشخیص لگوی اصل و تقلبی

فرق لگو اصل و تقلبی

همانطور که گفتیم تشخیص لگو اصل و تقلبی اهمیت زیادی دارد و شما باید سعی کنید تا یک نمونه با کیفیت را برای کودک خود خریداری نمایید. راهکار‌هایی برای تشخیص لگو اصل از تقلبی وجود دارد که هنگام خرید لگو باید آن‌ها را در نظر بگیرید. برخی از این راهکارها عبارتند از:

توجه به آرم شرکت لگو بر روی بسته بندی محصول

لگوهایی که توسط خود کمپانی لگو ساخته می شوند و اورجینال هستند، از آرم این کمپانی بر روی بسته بندی خود برخوردارند. بنابراین اولین اقدام در تشخیص لگو اصل و تقلبی این است که به دنبال این نشان بگردید! آرم شرکت لگو یک مربع قرمز است که نام LEGO به رنگ سفید روی آن درج شده و معمولا روی گوشه بالا و سمت چپ بسته بندی مجموعه های لگو به چشم می خورد.

روش های تشخیص لگو اصل و تقلبی

توجه به قیمت محصول

لگو‌ های اورجینال معمولاً با قیمت نسبتاً بالاتری فروخته می ‌شوند؛ چراکه کیفیت این محصولات بالا بوده و تا مدت زمان طولانی می‌ توانید از آنها استفاده کنید. این در حالی است که کیفیت پلاستیک استفاده شده در لگو های تقلبی بسیار پایین است و به همین دلیل، قیمت آنها نیز پایین تر خواهد بود. بنابراین به شما توصیه می کنیم که هرگز به دلیل قیمت پایین تر، برای خرید لگو فیک وسوسه نشوید و لذت بازی با لگوهای باکیفیت و اصل را از کودک خود نگیرید.

چگونه لگو اصل و تقلبی را از همدیگر تشخیص دهیم

توجه به آرم لگو بر روی قطعات اسباب بازی های لگو

علاوه بر جعبه و بسته بندی، بر روی قطعات اسباب بازی های لگو اصل هم آرم و برند این شرکت با کیفیت بالایی حک شده است. بنابراین شما می توانید با بررسی وجود این آرم، لگوی اصل و تقلبی را از همدیگر تشخیص دهید.

حتما بخوانید:  لگو لند چیست؟ + معرفی بهترین پارک های لگو لند در جهان

راه حل هایی برای دانستن فرق لگو اصل و تقلبی

توجه به کیفیت و ظرافت ساخت لگو

با توجه به اینکه از پلاستیک ‌های با کیفیت تری برای تولید لگو استفاده می شود، کیفیت لگو های اصل با نمونه های تقلبی آنها، به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. در واقع شما با کمی دقت به بدنه اسباب بازی ها می توانید ظرافت در ساخت آن ها را به روشنی متوجه شوید و فرق لگو اصل و تقلبی را از همدیگر تشخیص دهید.

لگو اصل و تقلبی چه تفاوتی با هم دارد؟

توجه به شناسه هر مجموعه لگو

جالب است بدانید کمپانی لگو در تمام این سال ها که در ساخت این اسباب بازی های ساختنی فعالیت دارد، روی بسته بندی هرکدام از مجموعه محصولات خود یک شناسه یکتا را درج کرده است. شما به راحتی می توانید با جستجوی این شناسه در وب سایت لگو، به صفحه مربوط به آن مدل لگو وارد شوید و آموزش ویدیویی و تصویری استفاده از آن را مشاهده نمایید. بدیهی است که هیچکدام از لگوهای فیک، چنین قابلیتی را نخواهند داشت.

دلایل اهمیت توجه به اصل یا تقلبی بودن لگو ها

توجه به شماره ابعاد هر قطعه

نکته مهم و جالب دیگری که در ساخت محصولات لگو اصل وجود دارد این است که کمپانی لگو، روی تمام قطعات لگو یک عدد خاص درج کرده است. این عدد که به صورت برجسته قالب گیری شده است، نشان دهنده ابعاد آن قطعه لگو خواهد بود. برای مثال عدد 3001 که روی برخی از قطعات لگو دیده می شود، به این معناست که ابعاد آن قطعه لگو به صورت 4 در 2 خواهد بود. این درحالی است که سازندگان لگوی فیک از امکانات کافی برای قالب گیری دقیق چنین ابعادی برخوردار نیستند.

لگو های اصل و تقلبی در چه چیز هایی تفاوت دارند؟

جمع‌ بندی

لگو یکی از محبوب‌ ترین اسباب بازی‌ های فکری است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری را دارد. این بازی هیچ رده سنی نداشته و شما در هر سنی که هستید می‌ توانید برای خرید لگوی متناسب با سن خود اقدام نمایید. تنها نکته‌ای که در این خصوص اهمیت بسیار زیادی دارد، تشخیص لگو اصل و تقلبی است. لگو ‌های اصل با کیفیت بسیار بالاتری تولید شده و به بازار عرضه می ‌شوند.

برخی از سؤالات متدوال

اسباب بازی های لگو برای چه سنینی مناسب هستند؟

اسباب بازی های لگو محدودیت سنی ندارند و کودکان از سن ۲ سالگی به بعد می‌ توانند با لگو ها بازی کنند.

چرا خرید لگو فیک به هیچ عنوان توصیه نمی شود؟

سازندگان لگو های فیک به هیچ عنوان این اسباب بازی ها را به صورت استاندارد و اصولی تولید نمی کنند، در حالی که لگو های اصل از کیفیت ساخت بی نظیری برخوردار هستند. این لگوها از بهترین متریال و مواد اولیه ساخته شده اند و بسیار بادوام هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.