لگو لند چیست؟ + معرفی بهترین پارک های لگو لند در جهان

لگو لند چیست؟

لگو یکی از اسباب بازی هایی است که تقریبا همه ما آن را می شناسیم. این اسباب بازی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب است و از همین رو کودکان و بزرگسالان می توانند در کنار هم وقت بگذرانند و با این اسباب بازی سرگرم شوند. لگو در تمامی جهان یک بازی شناخته شده به حساب می آید. قطعات کوچک و رنگارنگ در کنار همدیگر جذابیت بسیاری زیادی دارند.

اسباب بازی لگو آنقدر در تمام جهان طرفدار پیدا کرده که در برخی از کشورها پارک های تفریحی به نام لگولند را افتتاح کرده اند. در ادامه می خواهیم با توجه اینکه مرجع اصلی خرید لگو ارزان و با کیفیت در ایران به شمار می آییم، برای شما شرح دهیم که لگو لند چیست و در چه کشورهایی وجود دارد. همراه بارلی توی باشید!

تاریخچه لگو لند

ابتدا بهتر است تاریخچه این پارک های تفریحی را با همدیگر مرور کنیم. لگو لند مجموعه ای از پارک های موضوعی است که چند نمونه از آن در سراسر دنیا وجود دارد. انواع مختلفی از اسباب بازی های لگو در این مکان های تفریحی وجود دارد؛ اما جالب است بدانید که لگو لندها به شرکت های تولید کننده لگو هیچ تعلقی ندارند، بلکه مالکیت این بخش ها در دست شرکت بریتانیایی مرلین انترتینمنتس بوده و آن ها را اداره می کند.

برای نخستین بار در سال 1986 پارک لگو لند بیلوند، در شهر بیلوند دانمارک و پس از آن، در سال 1996، پارک لگو لند ویندزور، در شهر ویندزور انگلستان افتتاح شد. باتوجه به استقبال بی نظیر مردم از این دو پارک، لگو لندهای بیشتری در کشورهای ژاپن، آلمان، مالزی، امارات و شهر های سن دیگو و نیویوک در آمریکا افتتاح گردید. برخی دیگر از کشورها نیز مانند چین، کره جنوبی، ایتالیا و… در حال ساخت لگولند هستند.

لگولند چیست؟

لگو لند برای چه سنینی مناسب است؟

همانطور که اشاره کردیم به کمک لگو، بزرگسالان نیز در کنار کودکان می توانند به بازی مشغول شوند، با این کار هم می توانند در کنار کودکان خود وقت بگذرانند و هم از علایق آنها با خبر می شوند. این مکان های تفریحی در اصل برای کودکان 2 تا 12 ساله طراحی شده اند، اما باتوجه به اینکه تعداد زیادی از نوجوانان و بزرگسالان نیز به لگو ها علاقه دارند، بخش های تفریحی دیگری را برای نوجوانان و بزرگسالان طراحی کرده اند.

محیط هیجان انگیز و رنگارنگ سرزمین لگو باعث می شود تا روحیه کودک شما شاد شود و بتواند سازه های جدید را بسازد و از اطرافیان خود نیز ایده بگیرد.

لگولند

بهترین پارک های لگو لند در دنیا

در بخش های قبلی گفتیم که لگو لند در چندین کشور دنیا طراحی و ساخته شده است. این پارک های تفریحی قدمت چندان زیادی ندارند و در لیست شهربازی های جدید قرار دارند. پس از طراحی و ساخت اولین لگو لند، این مکان های تفریحی به سرعت مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت و برخی دیگر از کشورها سعی کردند نمونه های مشابه آن را بسازند.

حتما بخوانید:  اسباب بازی لگو Lego چیست؟ + تاریخچه شرکت لگو

معمولا سازنده های این مکان های تفریحی، به چند دلیل شهرهای کوچک را برای ساخت لگو لند در نظر می گیرند؛ چراکه فضای بیشتری در اختیار دارند و به راحتی می توانند امکانات مدنظر خودشان را پیاده سازی کنند. همچنین میزان گردشگری در مناطق کمتر شناخته شده بالاتر رفته و وضعیت کسب و کار آن منطقه نیز بهتر می شود. یکی دیگر از دلایل ساخت لگو لند ها در شهرهای کوچک، کمتر بودن هزینه های پیاده سازی، طراحی و ساخت این مکان های تفریحی لگویی است.

سرزمین لگو

در ادامه با ما باشید تا شما را با بهترین پارک های تفریحی لگو لند در جهان و ویژگی ها و امکانات تفریحی هر کدام آنها آشنا کنیم.

لگو لند بیلوند در دانمارک

بیلوند یکی از شهر های کوچک کشور دانمارک است که برای اولین بار طراحان در سال 1986، لگو لند را در آن جا ساختند. از همین رو شهر بیلوند به عنوان زادگاه لگو لند در سراسر دنیا شناخته می شود. به شما توصیه می کنیم اگر به دانمارک سفر کردید، حتما به دیدن این پارک تفریحی بروید تا حال و هوای کودکتان و خودتان تغییر کند. لگو لند بیلوند بسیار بزرگ و مهیج بوده و بیش از 50 مدل وسیله سرگرم کننده و بازی در آن وجود دارد. از سرسره های بزرگ نینجایی گرفته تا ترن های هوایی اژدهایی و قلعه های لگویی در لگو لند بیلوند دانمارک به چشم می خورد. کودکان 7 تا 13 ساله می توانند با ثبت نام در مدرسه رانندگی، با اتومبیل های برقی موجود در این پارک تفریحی رانندگی کنند.

لگولند بیلوند

لگو لند گونزبرگ در آلمان

گونزبرگ یک دهکده کوچک در بخش جنوبی آلمان می باشد که در نزدیکی آن یکی دیگر از بزرگ ترین و بهترین لگو لند های دنیا قرار دارد. باتوجه به اسباب بازی ها و بازی هایی که در این پارک استفاده کرده اند، این شهربازی لگویی به عنوان یکی از هیجان انگیزترین لگولند ها در میان پارک های لگو لند محسوب می شود. سرزمین مینیاتوری ساخته شده در لگولند گونزبرگ باعث جذابیت دو چندان آن شده است. در دهکده گونزبرگ اقامتگاه ها و هتل های بسیاری برای گردشگران وجود دارد، همچنین در فصل های تابستان کمپ های متعددی را در فضای آزاد دایر می کنند و مسافران می توانند در این محل ها سکونت نمایند.

لگولند گونزبرگ

لگو لند دبی

دبی یکی از محبوب ترین و زیباترین مناطق گرشگری است و با ساخت لگو لند هم توانست یک مورد دیگر را به کلکسیون جاذبه های گردشگری خود اضافه کند. پارک لگو لند در سال 2016 در این شهر تاسیس شد و در همان ابتدا به عنوان یکی از مجهز ترین و بهترین لگو لند های دنیا به حساب آمد. این مجموعه لگو لند زیر مجموعه پارک اند ریزورت دبی هست و شامل بخش های مختلفی همچون چندین پارک موضوعی، پارک های آبی و مکان های تفریحی می باشد. شهر دبی آب و هوای بسیار گرمی دارد، به همین دلیل لگو لند دبی به صورت کاملا سر پوشیده طراحی شده و در تمامی فصول سال استفاده می گردد.

حتما بخوانید:  روش های تشخیص لگو اصل و تقلبی | فرق لگو اصل و تقلبی چیست؟

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش های این پارک تفریحی، مینی لند یا شهر مینیاتوری آن می باشد که اولین شهر مینیاتوری سرپوشیده در تمام جهان است. در بخش مینیاتوری آن، مهم ترین و معروف ترین ساختمان های جهان مانند برج خلیفه، مسجد بزرگ شیخ زیاد، اهرام سه گانه مصر و… در ابعاد و اندازه های مینیاتوری ساخته شده اند.

لگولند دبی

لگو لند مالزی

این لگو لند اولین پارک تفریحی و موضوعی کشور مالزی و یکی از بهترین لگو لندها در دنیا به حساب می آید. لگو لند مالزی شهرت بسیار زیادی داشته و در تمام فصل های سال، گردشگران از سراسر جهان کودکان خود را برای بازی و سرگرمی به آن جا می برند. این مکان تفریحی در سال 2012 در شهر اسکندر پوتری ساخته شده و بیش از 40 نوع بازی مختلف و هیجان انگیز را در این پارک قرار داده اند. بازی های متنوع، جاذبه های مفرح و نمایش های موجود در این پارک لگولند باعث شده است تا به یکی از مجبوب ترین لگو لند ها در تمام دنیا تبدیل شود.

از مفرح ترین بازی های موجود در لگولند مالزی می توان به ترن هوایی مجازی لگویی، ماشین 4 بعدی و مینی شهربازی جنگ ستارگان اشاره کرد. بازدید کردن از این لگو لند می تواند برای شما یک خاطره زیبا و به یاد ماندنی بسازد.

لگولند مالزی

جمع بندی

لگولند یکی از مکان های تفریحی است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار جذاب است. لگو لند ها در واقع شهر بازی های پر از لگو هستند و انواع مختلفی از بازی های مهیج در آنها وجود دارد و کودکان و حتی بزرگسالان می توانند با این سرزمین های لگو سرگرم شوند.

سوالات متداول

لگو لند برای اولین بار در کجا ساخته شد؟

لگو لند برای اولین بار در کشور دانمارک ساخته شد، به همین دلیل لقب زادگاه لگو لند را به کشور دانمارک داده اند.

بهترین لگو لند ها در چه کشورهایی وجود دارند؟

دانمارک، آلمان، امارات، کالفرنیا، ژاپن، مالزی

لگو لند ها برای چه سنینی مناسب هستند؟

پارک های لگو لند برای کودکان 2 تا 12 ساله مناسب می باشند اما نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نیز می توانند به آنها بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.