چطور با لگو بازی کنیم | آموزش بازی با لگو

با لگو چه بازی کنیم

لگو ها یکی از اسباب بازی های محبوب برای بچه ها هستند که در انواع مجموعه ها و مدل های مختلفی طراحی و عرضه می شوند. ممکن است شما هم با دیدن لگو ها به این موضوع فکر کرده باشید که چگونه با لگو بازی کنیم؟ یا اینکه با لگو چه چیزهایی بسازیم؟ از آن جایی که این ساختنی های جذاب در اشکال مختلفی تولید شده اند، بسیاری از افراد نمی دانند باید چگونه با آنها بازی کرد و چگونه می توانند کودک خود را با آنها سرگرم کنند. ما در این مطالب قصد داریم آموزش بازی با لگو را به شما ارائه دهیم.

معرفی بازی لگو

همان طور که میدانید اسباب بازی های لگو یکی از اسباب بازی های محبوب و سرگرم کننده برای بچه ها به شمار می روند. این اسباب بازی های فکری می توانند تاثیر مثبتی روی حافظه و تمرکز کودکان داشته باشند. علاوه بر کودکان حتی بسیاری از بزرگسالان نیز این بازی را برای افزایش تمرکز و دقت خود انتخاب می کنند.

چگونه با لگو بازی کنیم؟

برخی از مدل های لگو به گونه ای طراحی شده اند که دارای چندین نقشه هستند و بازی کنندگان با آنها می توانند بر اساس قوه تخیل خود ساختنی های جذابی ایجاد کنند. برخی دیگر از لگو ها نیز دارای دفترچه راهنما هستند تا بازی کنندگان بتوانند به راحتی به هدف مورد نظر برسند. با این وجود تمام این ها در بسیاری از مواقع افراد باز هم با یک سوال مهم مواجه هستند و آن هم این است که با لگو چه بازی کنیم؟ ما در ادامه برای شما چند ایده بازی با لگو در شرایط مختلف را بررسی خواهیم کرد.

1- ساخت مدل های جدید

اگر از خود می پرسید که چگونه با لگو بازی کنیم؟ باید بگوییم که ساده ترین روش بازی با این اسباب بازی این است که با کمک تکه های لگو یک بنای تاریخی یا مشهور را بسازید. برای مثال می توانید به ساختمان های مختلف مانند منزل، مدرسه، دانشگاه، ورزشگاه و غیره فکر کنید. روش ساده تر این است که در گوگل تصاویر مکان های مختلف را جستجو کرده و بر اساس آن تصاویر بنای خود را بسازید.

چطور با لگو بازی کنیم

2- برای ساخت مدل های جدید از قوه تخیل خود بهره ببرید

زمانی که تصمیم گرفتید برای بازی با لگو مدل های جدید را ایجاد کنید و ساختمان مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید برخی از بخش ها را تغییر دهید و از خلاقیت ذهن خود برای طراحی آن استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر شما برای خودتان یا فرزندتان یک لگو پسرانه از بین مدل های لگو ماشین، لگو نینجاگو، لگو هری پاتر، یا هر مدل دیگری را خریداری کرده اید، می توانید در هر بار بازی کردن برخی از چیدمان ها را تغییر دهید. شما برای ایجاد تغییرات محدودیتی ندارید و می توانید هر بار یک مدل جدید را به کار ببرید.

حتما بخوانید:  چرا لگو گران است؟ | عوامل موثر در بالا بودن قیمت لگو ها

3- ساخت برج های محکم با استفاده از دانش فیزیک

زمانی که از خود می پرسید با لگو چه بازی کنیم؟ قطعا رایج ترین بازی که به ذهن شما می رسد این است که بناهای مختلف را بسازید. هر بار که بنای شما ریزش می کند باید به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید پایه برج خود را تقویت نمایید که بتوانید بیش از پیش آن را بلندتر بسازید. در این صورت شما باید یک پایه گسترده و محکم را انتخاب کنید.

بدین منظور می توانید آخرهای مربع و مستطیل را برای پایه های خود به کار برده و با اضافه کردن هر سطح مطمئن شوید پایه های شما می توانند برج را نگه دارند. هر بار که برج شما بلندتر می شود، می توانید از تکه های ترکیبی برای جذاب شدن آن استفاده کنید. حتی می توانید این بازی را با دوستان خود انجام دهید و یک بازی رقابتی ایجاد کنید.

چگونه با لگو بازی کنیم

4- از طریق شخصیت های بازی لگو، شخصیت های مورد علاقه خود را ایجاد کنید

اگر دائم از خود می پرسید که چطور با لگو بازی کنیم؟ می توانید به سراغ ساخت شخصیت های کارتونی محبوب خود بروید. آجرهای متنوع لگو این امکان را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید با استفاده از هر تکه شخصیت های متفاوتی مانند دایناسورها یا شخصیت های ابر قهرمانی را بسازید. اگر به این موارد علاقه مند هستید لگو های مختلفی مانند لگو دایناسور، لگو پارک ژوراسیک، لگو مارول، لگو مرد عنکبوتی و… برای شما وجود دارند.

همان طور که قبل تر نیز اشاره کردیم این روزها لگوها در مدل های متنوعی در بازار موجود هستند و بسیاری از شخصیت های کارتونی را می توانید در بین آنها ببینید. به همین علت ممکن است شخصیت مورد نظر شما نیز در بازار موجود باشد.

آموزش بازی با لگو

5- اشکال جدید خلق کنید

حتی اگر لگوی شما یک هدف خاص و مشخص دارد، می توانید اشکال آن را از هم جدا کرده و سازه های جدیدی ایجاد کنید. این یکی از راه هایی است که می تواند موجب تقویت قوه تخیل شما و آرام شدن ذهن تان شود. همچنین می توانید اشکال مختلفی غیر از آن چه در نقشه لگو بیان شده است را پیاده سازی کنید.

6- بازی با دیگران

برای افرادی که همیشه از خود می پرسند چطور با لگو بازی کنیم؟ یک راه حل کاربردی وجود دارد و آن هم این است که با دیگران بازی کنید. این راه حل می تواند به شکل های مختلف انجام شود. یکی از روش هایی که می توانید با دیگران لگو بازی کنید، این است که در جمع دوستان خود یک بازی را با محوریت لگو انتخاب کرده و پیش ببرید. بدین صورت شما می توانید با کمک دوستان خود شخصیت های مختلف و ابرقهرمانی جذاب را با لگو ها ایجاد کنید.

حتما بخوانید:  فواید بازی با لگو برای کودکان | مزایای بازی لگو چیست؟

7- یک چالش بین دوستانتان برگزار کنید

یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین بازی هایی که می توانید با استفاده از اسباب بازی های لگو و در بین دوستان خود انجام دهید این است که زمانی را برای ساخت سازه ای مشخص کنید و اقدام به ساخت سازه مورد نظر نمایید. این می تواند یک بازی رقابتی بین شما و دیگران باشد.

سازه مورد نظر شما می تواند یک برج ساختمانی بلند، یک ماشین مسابقه ای، یک لگو جنگی یا هر نوع لگوی جذاب دیگری باشد؛ در این صورت می توانید جایزه ای را برای نتیجه بازی در نظر بگیرید.

ایده برای ساخت لگو

8- انجام بازی گروهی

شما می توانید به تیم های چند نفره تقسیم شوید و در بین گروه ها مسابقه ای را اجرا کنید. در این مسابقه باید زمان خاصی را تعیین کنید تا هر گروه در مدت زمان تعیین شده بتواند یک شخصیت یا شکل مشخص را ایجاد کند. اگر تعداد بازیکنان بیشتر باشند برای انجام بازی گروهی به چند اسباب بازی لگو نیاز دارید.

در این صورت می توانید با انجام مراحل نوشته شده در نقشه هر کدام از لگو ها به هدف مورد نظر برسید و یا از دوستان خود بخواهید تا اشکال جدیدی را ایجاد کنند. این نوع از بازی ها یکی از مواردی است که می تواند علاوه بر سرگرم کردن شما، روابط اجتماعی و کار گروهی شما را نیز بهبود ببخشد، زیرا با همکاری دیگران تلاش می کنید تا سازه مورد نظر خود را بسازید.

جمع بندی

بازی با لگو صرفا به معنی ساخت سازه ها نیست و شما می توانید از روش های مختلفی توسط این اسباب بازی ها خود را سرگرم کنید. ما در این مطلب برخی از روش هایی که می توانید با لگو بازی کنید را به شما معرفی کردیم.

سوالات متداول

آیا می توان با لگو، بازی گروهی انجام داد؟

بله، شما می توانید با دوستان خود مسابقه ای رقابتی برگزار کنید و سازه های مختلف را ایجاد کنید.

ساخت سازه های جدید با استفاده از لگو ها، چه فوایدی برای افراد دارد؟

در بازی کردن با لگو ها فرد می تواند از قوه تخیل خود بهره ببرد و سازه های جدیدی را با خلاقیت خود ایجاد کند. در این صورت قوه تخیل او تقویت می شود.

آیا می توان با استفاده از اسباب بازی های لگو، شخصیت های ابرقهرمانی خلق کرد؟

بله، برخی از مدل های اسباب بازی لگو بر اساس شخصیت های خاصی طراحی شده اند. علاوه بر این شما می توانید با خلاقیت و استفاده از تکه های لگو شخصیت های محبوب خود را بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.